Keresés ebben a blogban

2017. szeptember 25., hétfő

Videós sütögetés, öreg tésztás kovászos kenyér, alaprecept

Kedves vadkovászolók! Remélem segítségetekre lesz ez a pár kis videó, ahol bemutatom az érett tésztát, ujjpróbát, formázást és a vasfazékban való sütést ahogy én csinálom.
Minden kenyér alapja a jó, érett, erős kovász, csak abból lesz jó a kenyér!

Recept: 40 dkg kovászos öreg tészta 
450-500 ml langyos víz
70 dkg kenyérliszt
3 teáskanál parajdi só

Két óra autolizálás után hozzáadom a kovászos öreg tésztát, alaposan kidagasztom, a végén a só kerül a tésztába. Fél órás pihentetés után 3x hajtogatom negyven percenként, majd még fél órát pihentetem, majd megformázom , kelesztem és kisütöm. Részletek a videókban!

Sok sikert kívánok :)

A videók a képek alatt találhatóak! A tájszólásomat kérlek nézzétek el nekem :)


                                                                                                                                           




Az érett tészta és formázása.



Bevágás, vasfazékba való bevetés.





Kukuccs :) 10 perc után.



Kukuccs 20 perc után!




Kisült!




Megvágtam, ilyen a bele!





23 megjegyzés:

  1. Nagyon tanulságosak voltak ezek a videók, sokat lehet belőle tanulni.. Köszönöm Edit!!

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus kenyér sült ki. Köszönet a videóért, nagyon sokat segít a gyakorlatlanabb kenyér sütőknek 😘

    VálaszTörlés
  3. Én csak annyit mondhatok, hogy ez egy Isteni adomány, aki ilyen kenyeret tud sütni! Nincs más hátra, térdre, imára, már mint magamnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Hajrá, te is megtudod csinálni.

      Törlés
  4. Orom volt nezni Edit! Gyonyoru ! Ngayon okos otlet volt videot kesziteni, sokat lehet tanulni belole. Koszonom :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon örülök, ha kicsit is tudtam segíteni :)

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű kenyeret készítettél,végre valaki gondolt arra,hogy videón is bemutassa a kenyér sütés titkát.Ebből valóban sokat lehet tanulni. Hálás köszönet érte.Már állok is neki az új kovász készítésének.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen, hajrá!

    VálaszTörlés
  8. Csodás kenyerek, remélem egyszer az enyém is lesz legalább hasonló!

    VálaszTörlés
  9. Kedves Editke! Öröm volt nézni ezt a videót. Gyönyörű a kenyered. Valóban türelem kell ahhoz hogy így sikerüljön a akenyér sajnos nem mindig sikerül ilyen csodálatos kenyeret meg nem is sütöttem a 2 év alatt, mióta kovásszal sütök. Lenne egy kérdésem ha teljes kiőrlésű tönköly liszttel akarok kenyeret sütni felesbe kenyér liszttel,akkor soha nem sikerül ilyen lágy ruganyos tésztát készítenem szét akar folyni az egész ha viszont teszek hozzá még lisztet akkor meg nem lesz puha lágy a kenyér. Miért van ez? Köszönöm előre is a segítséget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tönköly szeret terülni,csökkentsd a vizet. Sok sikert!

      Törlés
  10. Editke! Csak ezen a videon nem tetted, vagy sosem szoktad bespriccelni a tetejet?

    VálaszTörlés
  11. Sokat lehet belőle tanulni,de az elejétől látni az egészet lenne az igazi! Szeretnék én is ilyen habos állagú tésztát dagasztani,de egyenlőre még nem sikerült sajnos.Mitől függ ? liszttől?összetételtől?talán a könnyű kéztől? Arra rájöttem,hogy a kovász nagyon fontos,az enyém 3 hónapos-szerinted még nem elég erős? Megköszönném ha válaszolnál!!

    VálaszTörlés
  12. Nekem egy olyan kérdésem van, hogy milyen gépet használ a dagasztáshoz? Több receptben is le van írva, hogy hányas fokozaton menjen a gép, de milyen gépről van szó? Mostanában tervezek gépet venni, és jó volna tudni mi az ami bírja is. A Bosch MUM kb. 5 ragasztás T bírt, az inkább tálas mixer kategória. A másik véglet a Kitchen Air, picit drága, főleg ha másra is szeretné használni az ember. Egy útmutatásai örülnék!
    Köszönöm!
    Anti

    VálaszTörlés
  13. Milyen kár hogy december közepe van és a kérdésekre még nem jött válasz, pedig fontos kérdések a siker érdekében! Na majd kiataláljuk!😂

    VálaszTörlés
  14. Kedves Edit! Eddig azt hittem, hogy én sütöm a legjobb kenyeret... Van hova fejlődnöm, köszi :) ;)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon koszonom a munkadat (ezt a blog-ot)! Sok ketelyt eltuntetett a fejembol ;)
    Tovabbi sok sikert kivanok!

    VálaszTörlés