Keresés ebben a blogban

2017. június 20., kedd

Kovászos kakaós csiga


Ki  nem szeretné a kakaós csigát? Egy nagyon egyszerűen elkészíthető receptet hoztam hozzá.Hosszú érleléssel készül,sok időt megtudunk vele spórolni a rohanó mindennapokban.

Az édes  kovász elkészítéséhez:

50 ml langyos víz
30 gramm cukor
10 dkg rétesliszt

A hozzávalókat alaposan elkeverem majd letakarva a konyhapulton hagyom érlelődni egy éjszakán át.

További hozzávalók:

25 dkg édes kovász
25 dkg rétesliszt
25 dkg finom liszt
5 dkg nádcukor
1,5 dl habtejszín
1 dl víz
10 dkg vaj
1 egész tojás
2 nagy csipet só

Töltelék:

kis olvasztott vaj a tészta lekenéséhez
holland kakaó (mással nem érdemes)
porcukor

Elkészítése:

A folyadékot a gép üstjébe mérem,hozzáadom az édes kovászt,simára keverem ,majd a lisztet,tojást,cukrot,sót. Beindítom a dagasztást. A vajat akkor adom hozzá,amikor majdnem összeáll a tészta. A vaj szoba hőmérsékletű legyen,apró kockákra vágva. Darabonként adom hozzá,alaposan megdagasztom,szép sima,fényes,rugalmas tésztám lesz. Egy tálba teszem,étkezési fóliával takarom le,és a hűtőszekrénybe teszem 48 órára,azaz két napra. A tészta nem fog duplázni,de ha megemelem,érzem,hogy érett,laza,könnyű lett.



Egy órán át szoba hőmérsékleten pihentetem. Lisztezett deszkára borítom a tésztát és kinyújtom.


Ha nagyobb csigákat szeretnék,akkor az egész tésztát nyújtom ki téglaalap alakúra,ha kisebbeket,akkor felezem a tésztát és két téglaalapot nyújtok. Lekenem olvasztott vajjal. Alaposan megszórom kakaóval,majd porcukorral. Az apróbb csiga kívül ropog,belül omlós.



Azért nem írtam mennyiséget a receptbe,mert mindenki másképp szereti,édesebben,csokisabban,vagy kevésbé. Feltekerem mint a beiglit,szorosra.


Közben a sütőmet 200 fokra hevítem és gőzösítem. Egy sütőlemezt papírral bélelek ki. a feltekert tésztát ujnyi vastagságú szeletekre metélem,majd azonnal a lemezre fektetem szép sorban. 10-12 percig gőzben sütöm a csigákat,majd még 15 percig pirulnak gőz nélkül a kívánt szín eléréséig (sütőfüggő). Mikor készre sültek ,forró vaníliás tejjel locsolom meg a csigákat,ettől szaftosabbak lesznek. Sütőlemezen hagyom kihűlni.





Sikeres elkészítést és jó étvágyat kívánok J



„Csinálj minden nap olyat,ami boldoggá tesz,hogy a lélek szeressen benned lakni!“

9 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Újraolvastam és láttam, hogy máshogy sütöd, mint én és nem a kovászra gondolok, így az előző beírás tárgytalan lett :)

      Törlés
  2. Mi történik, ha kevesebb ideig hűtőzik, mint 48 óra?

    VálaszTörlés
  3. Elkészítettem nagyon finom lett

    VálaszTörlés
  4. ha nem gőzsütőm van akkor hogy süssem?

    VálaszTörlés
  5. Kedves Edit
    Én most készítem először ezt a receptedet.
    Kérdés : azt írtad nem fog duplázni. Nekem most 16 óra elteltével duplázott...
    Akkor most akár süthető is?

    VálaszTörlés
  6. Nagyon megköszönném a válaszodat, mert most így tehetetlen vagyok. Nem akarom elrontani.

    VálaszTörlés
  7. Muszáj írnom, annyira szuper ez a recept. Tejmentes vagyok, így a habtejszínt rizs főzőkrémre cseréltem. Megsütöttem már néhány kakaóscsigát, de ez MINDENT vitt. 24 órát pihent csak az enyém, gyönyörű, buborékos, finom tészta lett! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  8. Ha nincs gőzsütőd akkor rakj alulra egy vizzel teli edényt!

    VálaszTörlés