Keresés ebben a blogban

2017. szeptember 16., szombat

Bécsi palacsinta kovásszal




Palacsinta reggelire, ebédre vagy vacsorára..... mindig és mindenkor passzol , mindenki imádja. Túrósan, ízesen, édesen, sósan, csokisan, nutellával vagy csak üresen mindenkinek szája íze szerint. Nos most az egészségesebb, kovászos változatát hoztam, hosszú érési idővel (fermentációval). Ugyanis, ha csak simán belekeverjük a kovászt a tésztába, és azonnal sütjük, semmi pozitív élettani  hatást nem érünk el vele. A kovásznak ugyanis idő kell, hogy megeméssze a lisztet, lebontsa a fehérjét és a szénhidrátokat. Nem okoskodni akarok, csak azt, hogy a legjobbat, legegészségesebbet tegyük a család asztalára J Akkor írom a receptet, én hogyan készítem!

Hozzávalók:

1 liter tej, ebből lehet 300 ml szódavíz 
10-15 dkg aktív vadkovász de mehet a hűtőből is
5 dkg nádcukor
3 boldog tojás
csipet parajdi só
60 dkg fehér tönkölyliszt

Elkészítése:

A tejben habosra keverem a kovászt. Hozzáadom a cukrot, a tojások sárgáját, (fehérjét a hűtőbe teszem) szétdolgozom, majd apránként adom a masszához a lisztet, csomómentesre keverem. Ezzel megvagyok, étkezési fóliával letakarva teszem a 6 fokos hűtőszekrénybe 12-24 órára.


Másnap a hideg tésztát előveszem, hozzáadom a csipet sót, és a kemény habbá vert három tojásfehérjét. Finoman hozzákeverem.


Egy palacsinta sütőt alaposan felhevítek pár csepp zsiradékkal, ( én disznózsírt használtam, nem füstöl és nem ad utóízt a palinak ). Hagyományos módon, amit mindenki ismer, kisütöm a palacsintákat. Minimum zsiradékon sütöttem, tényleg csak megszórtam olvasztott zsírral, még az első darab se ragadt le.

Töltelék a bécsi palacsintához:

50 dkg túró
3 boldog tojás
4 kanál nádcukor
1 csomag vaníliacukor
10 dkg rumban áztatott mazsola
1 darab bio citrom reszelt héja
vaj a tál kikenéséhez és 5 dkg a palacsintákra
Ez az dag körülbelül a palacsinták felére elég, a többit lekvárral töltöttem.




Az öntethez:

2 dcl tej
1 darab boldog tojás
egy kanál nádcukor
egy csomag vaníliacukor
A hozzávalókat egy pohárban összekeverem, ezt öntöm a palacsintákra besütéskor.

Elkészítése:

A hozzávalókat alaposan összekeverem, majd megtöltöm vele a palacsintákat és feltekerem. Félbe vágom, majd az alaposan kivajazott sütőtálba helyezem szépen, fokozatosan vágással felfelé. A sütőmet 200 fokra hevítem. Elkészítem az öntetet. Ha kész vagyok, és a sütőm is felforrósodott, ráöntöm az öntetet, rákockázom a vajat, és 20-30 percig sütöm aranybarnára. Ami üresen megmaradt, nem fért a tálba, házi cseresznyedzsemmel töltöttem be. 30 darab palacsinta készül ebből az adagból. Abbahagyhatatlan J

Sikeres elkészítést és jó étvágyat kívánok J










„ Csinálj minden nap olyat, ami boldoggá tesz, hogy a lélek szeressen benned lakni! „




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése