Keresés ebben a blogban

2017. augusztus 17., csütörtök

Kovászos kürtös kalács






Nagyon rég készítettem már kürtös kalácsot. Egyik ismerősöm inspirált napokban  a facebookon a nagyon guszta kürtöseivel, hát persze,hogy nekiláttam, természetesen kizárólag vadkovásszal. A recept nagyon egyszerű, minimum időráfordítással. Ráadásul kis pénzből kihozható J nem 2 euróból darabja mint a vásárokban.



Hozzávalók:

200 ml 30 % habtejszín
200 ml víz
15 dkg kovász  (én hűtőset használtam,ami két napja volt etetve,tehát nem volt aktív) de használhattam volna aktív kovászt is,amit egy kanál anyakovászból, 8 dkg vízből és 5 dkg lisztből készítettem volna el  8-10 órával a dagasztás előtt)
70-80 dkg liszt (én kenyérlisztet használtam,lehet finom liszt is, fehér tönköly)
1 egészt tojás
1 tojás sárgája
10 dkg cukor
fél  teáskanál parajdi só
10 dkg vaj
cukor,fahéj és kis vaj a tésztára



Elkészítése:

A tejszínt és a vizet a gép üstjébe öntöm. Hozzáadom a kovászt,simára keverem. Következik a liszt,cukor,tojás,só. Megkezdem a dagasztást. Egyes fokozat 6 perc minimum,majd a lágy vaj hozzáadása után még 4-5 percig dolgoztatom a gépet. Akkor jó,ha a tészta elválik az üst falától. Rugalmas, fényes tésztát kapok. Egy órán át a konyhapulton pihentetem,hogy meginduljon a kelési folyamat, majd lefedve 6 fokos hűtőszekrénybe teszem 12 órára. Reggel kiteszem a pultra kelni még egy órára,majd lisztezett munkafelületen egy centisre nyújtom a tésztát amit 2,5 cm széles csíkokra szabok.


Szerencsés vagyok, mert nekem vannak kürtössütő formáim fából, amit alufóliával tekerek körbe. Akinek nincs, megoldhatja sörös dobozzal, papírtörlő gurigával, természetesen szintén alaposan alufóliával körbetekerve. Szóval nem marad  más hátra, minthogy a formát  olvasztott vajjal kicsit megkenni, és rácsavarni a tésztát. A feltekert tésztát megint kis vajjal kenem le, és vaníliacukor,cukor,fahéj keverékébe jól meghempergetem.  


200 fokos sütőben 25-30 percig sütöttem a kalácsokat.


Tovább nem szabad,mert kiszáradnak és kemények lesznek. Ebből a mennyiségből 13 darab készült. Langyosan a legfinomabb. Kívül roppan,belül omlós és puhácska, egy szóval mennyei!




Sikeres elkészítést és jó étvágyat kívánok J





„ Csinálj minden nap olyat,ami boldoggá tesz,hogy a lélek szeressen benned lakni! „


1 megjegyzés:

  1. sütö légkeveréses vagy also felsö sütésen van a kürtösnél köszi

    VálaszTörlés