Keresés ebben a blogban

2017. június 1., csütörtök

Burgonyás kovászos fehér kenyér








Nos úgy gondoltam,ha van édes kovász,akkor miért ne lehetne burgonyás is! Sütöttem már több alkalommal krumplis kenyeret,de meg kell,hogy mondjam,ezzel az eljárással lett a legfinomabb.Ugyan nincsenek hatalmas lukak a kenyérben,inkább aprók és egyenletesek,de a kenyérkészítésből nem szeretnék sportot űzni. Az állaga viszont felülmúlhatatlan,ruganyos,szaftos,ízes és szép sárga színű. Kevesebb vízzel készült,mivel tipikus jelenség,hogy a kenyérbe hozzá adott burgonyától borzasztóan terül a tészta,és minden hajtogatásnál   lágyul. Ezt kiküszöböltem,és egy kellemes tésztát kaptam,amivel öröm volt dolgozni.Szerintem sokszor lesz terítéken! Tehát ez nem sima krumplis kenyér, hanem krumplis kovásszal készült.  A burgonyás kovász receptemet jó szívvel ajánlom mindenkinek, de főleg barátnőmnek, Klárikának !



A burgonyás kovász elkészítéséhez:

egy  evőkanál anyakovász (5 dkg)
10 dkg főtt,áttört burgonya
100 ml langyos víz
10 dkg kenyérliszt
A vízben feloldom a kovászt,majd hozzá keverem az áttört burgonyát,alaposan elkeverem,majd a liszt kerül hozzá. Konyhapulton,letakarva érlelem  minimum 6 órán át. Viszonylag lágy,habos kovászt kapok.

További hozzávalók:

70 dkg kenyérliszt
350 ml langyos víz
3 teáskanál parajdi só



Elkészítése:

A gép üstjébe szitálom a lisztet,ráöntöm a langyos vizet,elkeverem és minimum fél órán át letakarva pihentetem.Hozzá adom a kovászt és megkezdem a dagasztást. Egyes fokozat 7 perc,kettes fokozat sóval 3 perc. Masszívabb,ruganyos tésztát kapok. Olajos felületen hajtogatom 3 x 30 percenként.Mint itt. Ez után még fél óra pihentetés. Megformázom a tésztát,enyhén lisztezett, konyharuhával bélelt, szakajtóba teszem egy éjszakára ,8 órára kelni. A szakajtót táskába húzom,hogy a nedvesség a tésztában maradjon. Reggel két órán át hagyom felmelegedni,kelni a tésztát. Közben a sütőt a vasfazékkal 250 fokra melegítem elő. A megkelt tésztát lisztezett bevető lapátra borítom,tetszőlegesen bevágom,óvatosan a forró vasba helyezem. 250 fokon sütöm 10 percen át légkeveréssel,majd 45 percig 220 fokon (sütőfüggő). Rácson hagyom kihűlni.
.
Sikeres elkészítést és jó étvágyat kívánok J






„Csinálj minden nap olyat,ami boldoggá tesz,hogy a lélek szeressen benned lakni!“

11 megjegyzés:

  1. Szia, ezt úgy kell értelmezni, hogy a 8 óra hosszát (éjszakát) a hűtőben töltötte a tészta?
    "...Reggel két órán át hagyom felmelegedni,kelni a tésztát...."

    VálaszTörlés
  2. Szia,igen hűtőben kelt,miután kivettem,még két órán át szobahőn.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Edit! Ha hűtőből kivett kovásszal indítok, akkor is ugyanez a menete? Vagy előbb szokásos etetéssel erősítsem fel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az attól függ mikor etetted utoljára, de inkább tartsd magadat a recepthez :)

      Törlés
  4. Szeretném kérdezni hogy a krumplit burgonya pehelyre lehet e cserélni azonos mennyiségre?Köszönöm.

    VálaszTörlés
  5. Nem tudom, én nem használok burgonya pelyhet.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Edit!
    Tölthet-e több időt a hűtőben mint 8 óra, mert nem reggel kezdtem, hanem este, és most reggel mé csak az autilizálásnál vagyok.... Köszönöm válaszod! :)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Edit! Csodálatosak a kenyerei! De hogyan lehet ilyen gyönyörű díszítést csinálni a tetejére?

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a receptet. Imádjuk!

    VálaszTörlés
  9. Szia Edit!
    Kb 3 hónapja kezdtem el kovásszal való sütést. Kiflit, kalácsot palacsintát, lángost kenyeret készítek. Mondhatom én is, hogy a szenvedélyem, hobbim lett. Csoda a számomra is, hogy csak néhány hozzávalóból milyen fantasztikusan finom étkeket lehet készíteni. Nem beszélve arról, hogy egészséges is. Tulajdonképpen kezdő vagyok van még mit tanulni. A Te kenyered gyönyörű! Gratulálok! További jó sütést kívanok Neked is!😀😘

    VálaszTörlés