Keresés ebben a blogban

2017. június 16., péntek

Almakovászos fehér kenyér






Az almakovász első használatáról szeretnék beszámolni.Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok,szerintem lesz ez még jobb is! Sajnos amikor a veknit a forró vasba csúsztattam,megcsúszott a tészta,és hát kicsavarodott,érdekes alakzatot vett fel,amit próbáltam korrigálni,de nem tudtam,így formátlan lett a kenyér.Nézzétek el nekem,hogy egészben nem mutatom,de a bélzete tökéletes, ezt pedig mindenképp szerettem volna veletek megosztani!


További hozzávalók:

20 dkg alma vagy banán kovász 
50 dkg kenyérliszt
320 ml langyos víz
2 teáskanál parajdi só

Elkészítése:

A lisztet a gép üstjébe szitálom,ráöntöm a vizet és minimum fél órán át letakarva pihentetem.Hozzáadom az almakovászt,és megkezdem a dagasztást.A só a dagasztás vége felé kerül a tésztába.Akkor van jól bedagasztva,ha a tészta elválik az üst falától.Olajos kézzel,egy enyhén olajozott tálba helyezem át a tésztát,sziromhajtogatást végzek,amíg engedi a tészta,majd étkezési fóliával takarom le,és a konyhapulton hagyom pihenni két órán át.Két óra után berakom a tálat a 6 fokos hűtőszekrénybe 12 órára kelni.Másnap kiveszem,enyhén olajos felületen  még hidegen elvégzem az első hajtogatást.20 -30 percenként hajtogatom két órán át.Gyönyörű bubis,paplanos lett a tésztám.Konyharuhával bélelt,enyhén lisztezett szakajtóba teszem kelni,míg majdnem duplájára kel.Nálam ez másfél óra volt.Közben a sütőmet a vasfazékkal együtt 250 fokra hevítem.Lisztezett bevető lapátra borítom,tetszés szerint bevágom a tésztát és behelyezem a forró vasba.Nekem ez most nem sikerült,dobott egy szaltót a drága :D 250 fokon légkeveréssel sütöm 10 percig,majd légkeverés nélkül 210 fokon 40 percig a kívánt szín eléréséig. Akkor van jól átsülve,ha az alját megkopogtatva kongó hangot ad ki a kenyér.Rácson hagyom kihűlni.

Sikeres elkészítést és jó étvágyat kívánok J

„Csinálj minden nap olyat,ami boldoggá tesz,hogy a lélek szeressen benned lakni“!






3 megjegyzés:

  1. Kedves Edit, az a kérdésem, hogy ízben tapasztaltál valami külön karaktert, amit az almakovász hozott? Összehasonlítva búza kovásszal mi a tapasztalat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Inkább a kovász illatában mint a kenyér ízében,de más az állaga,lágyabb.

      Törlés
  2. Kedves Edit!
    A ciabatta receptnél nem tudtam kérdezni, azért írok itt. Mi lehet a baj az én ciabattámmal?
    Megkel, buborékos, de a sülés után a héja mindig kemény és sápadt. Próbáltam már magas, alacsonyabb hőfokon, légkeveréssel meg anélkül,gőzzel meg gőz nélkül,és kemény a külseje. Van valami ötleted, miért?

    VálaszTörlés